37 weken zwangerschapsupdate!

Alweer bij die magische grens van 37 weken, vandaag zelfs al 38 weken. Ondanks mijn gezondheid me heel zwaar is gevallen, zeker zo met 2 kleuters rondlopend, ben ik blij dat ik voorbij die grens ben en aan de laatste loodjes begonnen ben.

image

Mijn vorige 2 zwangerschappen waren niet zo heftig. Ik ben wel veel ziek geweest, heb toen heel veel moeten overgeven. Maar niet in vergelijking met dit. Zware vermoeidheid door bloedarmoede, bekkeninstabiliteit, brandend maagzuur die uit de hel lijkt te komen, de lijst houd niet op.

Toen kwam er nog eens een verhoudheid en buikgriep overheen, en toen was het voor mij even genoeg geweest. Ik kon mijn DIYnovember reeks die al opgenomen was niet eens afmaken, omdat ik geen voice overs kon opnemen. En daar heb ik ontzettend van gebaald! Want die wou ik zo graag afmaken. Maar soms moet je voor jezelf kiezen boven al het andere.

Met daar bovenop dat ik met mijn Adhd medicatie heb moeten stoppen, is het pittig geweest. Ik ben niet gemaakt om zwanger te zijn. En ben al helemaal hormonaal als mensen mij het advies geven. Wel genieten, he? 

Ik zal eraan denken als ik om 3 uur ’s nachts weer mijn bed uit moet omdat het zuur anders mijn mond en neus uitstroomd. Gelukkig is alles klaar. Alles in gereedheid om de kleine hummel te ontvangen.

– vluchttas.. check
– tas voor de kids als die in het midden van de nacht naar opa en oma moeten…check
– babyuitzet… check
– geboortebord…. check
– alles nog een laatste keer gewassen enz… check.
– kraamburo… is geweest

Ja alles is zo ver klaar… en nu begint het wachten. Wachten tot die eerste wee, of is het een voorwee wat ik voel. Of zelfs totdat ze me willen inleiden. Je weet het nooit namelijk!

Maar het klopt wat ze zeggen de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Nu is de hele verkoudheid weg, is de buikgriep bijna uitgeband uit huis en beginnen langzaam aan de bloedarmoedemedicatie te werken.

Zo probeer ik wel in de video van vanmiddag uit te leggen waarom het gewoon allemaal heeft tegen gezeten. En vraag ik jullie begrip om niet elke keer te vragen of de kleine er al is. Het is fijn als mensen intresse tonen maar als je je zo ziek voelt, is het niet prettig. En de eerste dagen willen we proberen het nog even stil te houden. Ik ga natuurlijk zo snel mogelijk jullie laten weten als gaat hoe het gegaan is. En voor de eerste updates zal ik fotos plaatsen op instagram.

Dus volg me daar voor de eerste updates! @craftmamanl

Dank jullie voor al jullie medeleven! Ik hoop dat hummel ervoor de kerst is!
Xxxx
Chantal
Craftmama

Plaats een reactie